Jag skickar e-fakturor till en kund där jag skickar med en bifogad pdf-fil med specifikation på utfört arbete.
Kunden mottar fakturan men får inte med den bifogade filen. Det är bara en kund som har anmärkt på detta problem, övriga kunder får de bifogade filerna som vanligt.
Någon som vet vart felet kan ligga?
Den pdf-filen jag bifogar kommer i ett liggande a4-format medan fakturan kommer i stående a4-format, kan det bli något fel med det i deras inläsningscentral?
Hej @Kristoffer S
Välkommen som ny forummedlem och tack för att du kontaktar oss.
Anledningen till att det blir så beror på att mottagarna läser av och hanterar de bifogade filerna på olika sätt. Detta är alltid beroende på fakturamottagaren men i Visma eEkonomi kan du göra en inställning under Inställningar - Företagsinställningar - Faktureringsuppgifter - Slå ihop fakturan och bilagor till ett dokument. Du skulle kunna testa att bocka in den rutan nästa gång du fakturerar din kund men tänk på att denna inställning påverkar alla fakturor så här får du testa dig fram vad som passar dig och majoriteten av dina kunder bäst.
Trevlig helg
/Tinna
Hej och tack!
Tyvärr så är den funktionen redan iklickad sedan tidigare, så det hjälper ju inte att testa det tyvärr.
Jag provade också för övrigt att bifoga en annan pdf-fil i stående format men mottagaren kunde inte se den bifogade filen heller.
Ska jag prova att klicka ur funktionen och testa? Eller har du någon annan idé?
Hej @Kristoffer S
Vad jag kan komma på så har vi ingen annan lösning så det skulle kunna vara värt att klicka ur funktionen och testa igen som du föreslår. Om det fortfarande inte fungerar rekommenderar jag att du kontaktar supporten så vi inte missar något som kan hjälpa dig.
Får du något bra tips blir jag glad om du uppdaterar din tråd så kan vi hjälpa någon annan användare med samma funderingar framöver.
Välkommen att kontakta supporten och välkommen tillbaka till forumet framöver.
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.