Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Marin o Fordon
UTFORSKARE

Ny Leverantör

Jag köper objekt på en auktionssida,när jag skall lägg upp dom som ny leverantör så ska man ju ange BG lr PG men detta företag vill ha en banköverföring för det går snabbare så dom ser betalningen! Det finns ju ingen rad där man kan skriva in leverantörens bankkontonummer? hur gör jag då? kommer ju inte vidare o registrera ny leverantör

mvh Henrik

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Henrik!

När man har bankkoppling blir det tvingande att fylla i Bankgiro eller Plusgiro på leverantören för att betalningarna ska kunna skickas. Här fungerar det inte att du lägger in leverantörens bankkontonummer utan du får gå in under Inköp - Leverantörer - Klicka på aktuell leverantör och så bockar du i Autogiro samt fyller i 7 nollor i fältet för Bankgiro. Sedan får du hantera betalningar till denna leverantör manuell på din bank.

 

Har du några följdfrågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig till oss. 

 

Ha en fin dag! //Tinna 

 

Ok men hur matchar jag betalningen? nu blir det ju fel differens?

Mvh Henrik

Pacsac
CHAMPION

Uttaget från banken kommer in i eEkonomi som en bankhändelse, välj då "Betalning av leverantörsfaktura" och plocka upp fakturan från listan

 

Sedan är ju detta ett gammalt problem som Visma borde löst för läänge sedan