Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

mberg_eholm
MEDLEM

Ny användare samt angeånde lön

Hej, 

 

Jag är ny användare av Visma SMART och velade fram och tillbaka om jag skulle välja SMART eller PRO.

Har inte riktigt fått klarhet i skillnaderna mellan de olika programmen men ska försöka sammanställa mina frågeställningar och frågor nedan 🙂

- Driver ett relativt litet företag idag, endast jag själv anställd 

- Jag kommer tillhandahålla VMB (Vinstmarginalbeskattning) då jag jobbar med renovering av gamla möbler och köper in möbler via auktioner och privat

 

Frågor jag har kring Vimsa SMART och om vissa saker ens är möjliga innan jag provat klart programmet och om jag vill fortsätta och jag får upp lite olika information beroende på vilka länkar jag kommer in på, men:

- Kan jag med Visma SMART tillhandahålla just "Löner" (om det ändå endast skulle vara min egen det handlar om)?

Jag ser nämligen just LÖN endast som ett tillval som går under namnet "Visma LÖN DIREKT" för 39:-* och det var inte riktigt det jag läste mig till när jag valde mellan SMART eller PRO. 

- Sen ser jag utlägg och kvitto även det som ett "tillägg" under just tillägg och appar... vilket var även det en av anledningarna att jag valde SMART och inte något av de andra billigare alternativen. 

- Kan jag "bjuda in" en tänkbar revisor att göra årsredovisning eller dylikt i framtiden? 

 

Jag är nog snurrig i detta och en aning förvirrad men det hela känns lite krångligt och jag hänger nog inte riktigt med i programmet...det känns kort och gott, som att allt det jag ville ha i programmet verkar vara en massa tillval? Kan någon ge tips och råd eller är detta kanske inget för mig? 😉

 

Tacksam på förhand! 🙂

MVH,

// mberg_eholm

3 SVAR 3
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

Dina funderingar är nog dom samma oavsett om du valt SMART eller PRO.

- Kan jag med Visma SMART tillhandahålla just "Löner" (om det ändå endast skulle vara min egen det handlar om)?

Jag ser nämligen just LÖN endast som ett tillval som går under namnet "Visma LÖN DIREKT" för 39:-* och det var inte riktigt det jag läste mig till när jag valde mellan SMART eller PRO. Visma Lön direkt är en enklare och billigare variant av lönehantering än Visma Lön Smart. Max 2 anställda så det passar dig när du är ensam i företaget. Men båda är tillval vare sig det är SMART eller PRO. 

- Sen ser jag utlägg och kvitto även det som ett "tillägg" under just tillägg och appar... vilket var även det en av anledningarna att jag valde SMART och inte något av de andra billigare alternativen. Så är det. Utlägg och kvitto är ett tillval oavsett vilken variant av eEkonomi man kör.

- Kan jag "bjuda in" en tänkbar revisor att göra årsredovisning eller dylikt i framtiden? Du kan bjuda in endera en redovisningskonsult eller en revisor som kan hjälpa dig med bokslut, Årsredovisningar och deklarationer.

 

Hoppas mina svar inte gjort dig alltför deprimerad. Mitt råd (om du vill ha ett sådant) är att du fortsätter med Visma eEkonomi Smart, kompletterar med Visma Lön direkt och kör så ett tag. Sen kan du fundera på Utlägg och kvitto eller om kvittohanteringen klaras ändå i eEkonomi Smart. Sen kan du i god tid ta kontakt med en redovisningskonsult eller revisor som du vill samarbeta med.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK

 

 

Men jösses!!! Tack SNÄLLA du för så snabbt svar... nu kan jag somna lugn och förstår mycket bättre! 😄 
Tack åter! Jag tar till mig av dina ord och det lutar mot att göra de val du tipsade om! 
Trevlig afton 🙂 /Mvh Mimmi 

Hej

 

Gör så och lycka till.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK