Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Pontus66
UTFORSKARE

Ny fakturamall

Hej, jag är ny kund i E-ekonomi Pro. 

Jag har gjort grund inställningar för mina kundfakturor för kunder utanför EU. Har lyckats få in IBAN via separat på betal konton, BIC kom visst in automatiskt.  "Due date" är med men dröjsmålsräntan 12% kom inte med. Hur man med den?

Layouten ser för tråkig ut. Jag har sett i supporten att det finns faktura mallar, att välja på? men att de finns på VISMA Adm. Men hur loggar man in där?

 

Häls nybörjaren.

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Ja men va roligt att du hittat in till vårt forum också! 🙂 
Menar du att du vill skapa en påminnelsefaktura med dröjsmålsränta kan du se via länken hur du hanterar det i eEkonomi.

 

Men förstår jag dig rätt så är det själva informationen gällande dröjsmålsränta som inte kommer med på fakturaunderlaget. Det finns en text inlagd automatiskt under Inställningar - Företagsinställningar - Övriga uppgifter i rutan för dröjsmålsränta, är denna text kvar eller om du kanske lagt in egen text så ska denna synas på den utskrivna fakturan. Har du text i rutan i dina företagsinställningar? 
Jag återskapade detta hos mig och får med texten, står som information strax under fakturadatum och förfallodatum när den förhandsgranskas eller skrivs ut som PDF. Har du korrekta inställningar enligt ovan utan att texten kommer med på fakturaunderlaget ska vi självklart kika på det för då är det något som inte stämmer. Lättast skulle nog vara att du kontaktar oss på supporten via chatt eller telefon så kan vi felsöka närmre den vägen. 

Vad det gäller fakturamallen så är denna standard i eEkonomi. De ändringar du kan genomföra är under Inställningar - Företagsinställningar - Övriga uppgifter samt Inställningar - Företagsinställningar - Faktureringsuppgifter. Den fakturamallen du har hittat gäller ett annat bokföringsprogram vi har som är lokalt installerat på datorn, detta heter Visma Administration. Mallarna som är skapta till det programmet är inget vi hanterar i Visma eEkonomi. 

Hoppas detta ger svar på dina funderingar, återkom annars! 
/My