Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

AB Konsult
UTFORSKARE

Olika datum bankhändelser vs skattekonto

Hej

 

Har märkt att det alltid skiljer en dag mellan bankhändelser och skattekonto, jag har kopplat både bank och skattekonto så det blir alltid "dubbla händelser" av samma transaktion, t ex betalning till skattekonto dras 10:e från företagskonto, kommer in 11:e till bankkonto, hur bör man hantera dessa transaktioner bokföringsmässigt? Bör man bokföra via bankhändelser och radera tillhörande händelsen som registreras på skattekonto eller tvärtom?

 

Mvh 

AB Konsult

4 SVAR 4

Hej!

 

Du kan matcha händelsen antingen från Företagskontot eller från Skattekontot och du väljer då Överföring mellan egna bankkonton - Välj Företagskonto/Skattekonto beroende på vilken vy du valt - Välj bankhändelse i rullistan som dyker upp. Då matchas dessa händelser ihop och blir en ver.

 

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi AB
0522-650100
AB Konsult
UTFORSKARE

Hej Lovisa, 

Det verkar bara funka via företagskonto - välj bankhändelse, men om jag gör detta via skattekonto finns ingen valalternativ i rullistan. Kanske felkopplad?

 

//AB Konsult

Märkligt. Har märkt att det varit så nån gång men då tror jag att det varit så att det inte varit bankkoppling 🤔. Annars så brukar det gå att göra från bägge håll.

 

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi AB
0522-650100
AB Konsult
UTFORSKARE

Okej, men det funkar ändå bra med bara från företagskonto. Tack för hjälpen.

//AB Konsult.