Hej, jag vill starta om min förening. Jag har exporterat två sie-filer 2020 och 2021 som jag vill ha med men inte 2022, kan jag importera båda dessa sie-filer?
Mvh Lars
Innehållet i denna tråd är verifierat av Visma Spcs 22-12-07
Hej Lars!
Självklart kan du göra det. Jag skickar med instruktionen Omstart av företag (förening) som beskriver vad du ska tänka på före och efter en omstart samt hur själv omstarten går till och förutsättningarna kring detta.
Lycka till och om det uppstår några frågor eller funderingar är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till våra kunniga kollegor på supporten.
/Tinna
Hej, det gick inte så bra!
Jag gick över till e-ekonomi för något år sedan och då överfördes 2020 och 2021. 2020 var ett fullt år medan 2021 hade 36 verifikationer. Jag har lagt in sie-filerna men resultatet blev inte bra, jag skall ha 0 kr på konto 1920 men där fanns 89 000 kr. Jag såg att ett antal verifikationer var dubblerade under detta konto. Jag gjorde ett nytt försök där jag la in en sie-fil med datum efter den sista befintliga verifikationen, nu stämmer konto 1920 men verifikationsnumren blev lite fel ordning, men alla verifikationer är preliminära och går inte att ändra!
Mvh Lars
Hej Lars!
Om det har blivit fel trots att du har följt instruktionerna ovan så skulle vi vilja titta på detta tillsammans med dig i ditt program för att kunna se vad som kan ha blivit fel vid importen av SIE-filerna.
Hör gärna av dig till våra duktiga kollegor på supporten så ska vi hjälpa dig i fortsatt felsökning i den kanalen.
Önskar dig en trevlig helg!
/Tinne
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.