Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Omstart av företag och hälften av kundfakturorna försvann.

Hej!

Jag har en liten redovisningsfirma och sköter den löpande bokföringen åt ett antal företag.

Tyvärr blev det lite missförstånd i informationen från revisorn som sköter bokslut och deklarationerna om det första verksamhetsåret för ett av bolagen.

Därför var jag tvungen att kontakta supporten och få hjälp med omstart av företag och alla export av data som jag var tvungen att göra innan omstarten.

Tyvärr så har min klient blivit av med hälften av sina kundfakturor, de finns med i exporten men finns inte i det nystartade bolaget.

Vi saknar inte alla utan bara hälften av dom. 

I bokföringen finns alla verifikationer med från försäljningen.

Men min klient är totalt vansinnig över VISMA e-ekonomi fakturering som tappar bort hälften av hans kundfakturor. 

Jag behöver all hjälp och experthjälp som finns för att få hjälp vad det kan bero på och hur man kan återställa kundfakturorna hos min klient.

1 SVAR 1

Att göra en omstart är verkligen en sista utväg tycker jag. Som byrå kanske du har möjlighet att göra ÅR i annat program eller skriva ut till word och justera datumen manuellt? Nu är skadan redan skedd men viktig att tänka på till nästa gång om du har fler kunder.

 

Jag tror du måste ringa supporten i just detta fall för det kan vara så att det inte går att få tag i dessa kundfakturor. Det står iaf det när man gör omstarten. 

 

Och ett litet meddelande till Visma igen, jag tycker att Visma skriver tydligt att man ska vara noga med datum på första räkenskapsåret och kolla regbevis men ändå är det så otroligt många som missar detta. Det måste på något sätt bli ännu tydligare!! Med alla trådar om detta i forumet så är det ett problem uppenbarligen.

 

Mvh

Lovisa

 

 

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100