Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jocke - JP Ekonomiservice
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Periodisering leverantörsfakturor och kundfakturor

Tänkte kika om det är någon inställning jag glömt när jag ex ska periodisera en leverantörsfaktura som kom i april men avsåg mars. Vill ju då periodisera den på 2990, dock så måste jag varje gång bocka i "Visa alla aktiva poster" för att få fram det kontot. Borde inte den vara automatiskt i bockad, eller att kontot kommer upp direkt när man söker på detta konto?

 

Lika är det på kundfakturor om jag vill boka det på 1790.

 

ScreenShot_2023-04-17_10_56_01.pngScreenShot_2023-04-17_10_56_12.png

// Jocke - JP Ekonomiservice
3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Jocke - JP Ekonomiservice 

 

Programmet kommer visa de konton som är vanligast att skapa en periodisering på. Om du vill ha andra konton så kan du bocka i visa alla aktiva konton så följer det med. 

 

Om du vill att programmet kommer ihåg detta valet till nästa gång får du gärna registrera det som ett utvecklingsförslag till våra programutvecklare via Feedback och förslag längst ner på sidopanelen i Visma eEkonomi. 

 

Ha en härlig dag

//Tinna

Hej @Tinna Gunnarsson 
Ingen förändring efter snart ett år. 
Har en kunder där periodisering är en vardags ärende och detta blir så drygt att hela tiden sitta och bocka i detta valet. 
Jag kan tycka att periodiseringskontona ska med automatik finnas med som ett standard val när man ska periodisera något i systemet inte som nu att man måsta aktivera alla poster.

// Jocke - JP Ekonomiservice

Hej @Jocke - JP Ekonomiservice 

 

Har du registrerat ditt önskemål under Feedback och förslag kan jag garantera att våra utvecklare har tagit del av ditt förbättringsförslag.  

Om det sedan blir aktuellt att implementera i framtiden har vi tyvärr inte möjlighet att svara på här i forumet, eftersom all önskemålshantering numea hanteras direkt av vår utvecklingsavdelning. Våra utvecklare tar dock hänsyn till samtliga kundönskemål för att göra programmet mer komplett och användarvänligt. 

 

Ledsen att jag inte kunde ge dig bättre statusuppdatering men det är all information jag har att dela med mig av i dagsläget. 

 

/Tinna