Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

joa_bj
NY MEDLEM

Precis börjat med Visma Nu har jag importerat hela 2024 via CSV. Kan jag lägga till fler kolumner?

Importerade hela 2024 och det verkar funkat.
Får dock bara med tre kolumner som syns i Visma som jag kunde välja var de skulle plocka från CSV-filen.

"Referens" (hos Nordea kallas det meddelande) är ju OCR/fakturanummer.
Den är ju inte sällan rätt intetsägande och utan hjälp av andra kolumner blir man ju lite blind.
Kan man få in fler kolumner in Visam eller är det tre som gäller?
Jag tycker det skulle underlätta att kunna ha fler när man skall gå igenom hela 2024 utan att behöva flippa mellan Visam och Nordea.
Om man tar den här som exempel så är referensen det fakturanummer (1322) som man blev ombedd att använda. Baserat på det kan jag ju inte lista ut av det handlar om för faktura.

joa_bj_2-1727515301350.png

Om jag hade kunnat haft fler kolumner i Visma hade jag kunnat lagt till tex namn och ytterligare detaljer-kolumnerna så hade det varit enkelt att lista ut utan att behöva hoppa mellan Visma och Nordea.
Det här är ju förvisso ett engångsproblem när jag skall gå igenom alla transaktioner för året (tagit över från tidigare kassör som körde allt på papper). Samma sak om jag täker mig lägga in hela 2023.
Se nedan exemple på kolumner som skulle underlätta om jag kunnat lägga till dem i Vismas Kassa och kontohändelservy

joa_bj_3-1727515451302.png

 

 

 

 

 

 

 

 

0 SVAR 0