Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

SCmaine
MEDLEM

Problem ladda upp deklarationen till skatteverket

Jag har slutfört min deklaration och sparat ner de två filerna till skatteverket (info.sru och blanketter.sru).

Får felmedelande att det är fel på filerna. "Den fil/de filer du försökt överföra är dubblett/-er till tidigare inskickade filer." Har dubbelkollat flera gånger det är 2023 jag arbetar med, jag har inte skickat några filer tidigare, de ber mig skicka in. Skriver också "Fel i filerna kan bero på att ditt deklarationsprogram behöver uppdateras. Kontakta din programvaruleverantör." Hur uppdaterar jag om nu det är problemet?

Vad göra?

 

Tacksam för råd/Maine

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @SCmaine 

 

Tack för att du hör av dig. 

När jag läser din tråd känns det som om du har full koll på läget och på vilka filer du ska överföra till Skatteverket. 

 

Mitt tips enda tips, förutom det du själv nämner, är att du verkligen dubbelkollar så du har valt rätt filer/årets filer. De nedladdade SRU-filerna hamnar under Hämtade filer på din dator.  Filerna får samma namn varje år så det är lätt att ta fel. 

 

Hjälper inte detta behöver du ringa supporten så hjälper vi dig gärna men tänk på att vi stänger 12.30 idag. 

/Tinna