Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

RUT avslagen begäran

Hur går jag tillväga när en RUT begäran blev avslagen och kunden ska betala hela beloppet? Behöver RUT-fakturan bokas om eller ska en ny skrivas för det beloppet kunden fick avslag på? Eller ska kunden betala in och jag matchar det som RUT-inbetalning ändå?

2 SVAR 2

Det framgår väl av fakturan att kunden skall betala hela beloppet om han/hon inte får rutavdrag. Bör gå att hanterar som en manuell betalning sedan. Åtminstone går det i Visma Administration. Lycka till!

Jag tror det korrekta förfarandet är att du skickar en påminnelse till kunden på denna faktura. Då bör du få med bara restbeloppet. Skriv en kommentar om att RUT inte gått igenom och att kunden då måste betala resterande belopp.

När betalning kommer så matchar du det mot inbetalning från kund som vanligt.

Mvh
Lovisa
Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100