Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tom Carlson
MEDLEM

Radera eller slå samman kundgrupper

I samband med övergången till Visma eEkonomi skapade jag några kundgrupper som inte är aktuella. Finns det några möjligheter att radera en kundgrupp eller föra över kunderna/medlemmarna till en annan kundgrupp utan att behöva redigera varje kund? Mvh Tom Carlson

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Tom Carlson

Tack för att du hör av dig till oss i forumet.   

I Visma eEkonomi Pro kan du hantera flera kunder och ändar kundgruppen på kunderna.

 

Arbetar du i Visma eEkonomi Smart kan du ta bort kunderna från kundgrupperna under Inställningar - Kundgrupper, redigera en kundgrupp och plocka bort specifika kunder eller välja att ta bort en hel kundgrupp. 

 

Hör gärna av dig till vår kunniga support så kan vi visa dig i ditt program. 

 

Välkommen att kontakta supporten

//Tinna

Tom Carlson
MEDLEM

Hej, jag får nog kontakta supporten. Att ta bort medlemmarna är inget problem, men jag hittar inget sätt att radera en specifik kundgrupp.

Hej @Tom Carlson

Jag flikar in lite här också. Om du klickar dig in på din kundgrupp så kan du radera den nere till höger på knappen Ta bort. Hela kundgruppen tas bort och de kopplade kunderna. Hoppas det hjälpte dig annars är du varmt välkommen att kontakta supporten. 

Ha en fin helg när det är dags! 

//Ebba 

Tom Carlson
MEDLEM

Jamen Tack! Där nere fanns ju knappen (fast längst ner till vänster). Nu slipper jag dras med en massa inaktuella grupper. Än en gång tack. 

@Tom Carlson Härligt att höra av det hjälpte dig. 

Ha en fin vecka och välkommen tillbaka till forumet framöver. 

 

//Tinna 🙂