Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Emil Werneman
MEDLEM

Reskontraföra kundfakturor

Jag har startat om mitt företag och innan omstart hade jag två delbetalda kundfakturor kvar i kundreskontran. De hade blivit betalda av kunden men ROT-delen från skatteverket hade inte blivit betald innan omstarten. Jag fick hjälp av Er på telesupporten med hur jag fick tillbaka fakturor i reskontran i och med att de försvann under omstarten (skulle fungera på samma sätt för både kund och lev) men killen jag pratade med visade bara för lev. fakturorna. När jag sedan skulle gå in och reskontraföra mina två kundfakturor på samma sätt så gick det inte.

Jag söker upp verifikationen, ändrar konteringen från 1528, ej reskontraförda kundfordringar till konto 1510, kundfordringar och ska sedan klicka på markerade symbolen (se bild) för att välja reskontraför fakturan men då händer ingenting. Markören står bara och snurrar. Jag har provat att ladda om sidan, ladda om programmet mm men inget fungerar. Kan jag inte göra på samma sätt som med levfakturorna? Jag har fått in beloppet från skatteverket och vill ju boka bort dem mot den öppna fakturan. 

 

Skärmavbild 2022-05-08 kl. 21.51.23.png

Tack på förhand, 

2 SVAR 2
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Emil!

 

Det ska fungera på samma sätt för kundfakturor och leverantörsfakturor. Jag har testat att göra detta hos mig och det fungerar på samma sätt för båda, så här skulle vi behöva koppla upp oss hos dig igen för att felsöka i din miljö.

 

 Jag skulle vilja be dig att kontakta mina kollegor på supporten, så ska vi hjälpa dig i fortsatt felsökning.

Önskar dig en fortsatt fin måndag!

/Tinne

Okej då kontakter supporten för vidare hjälp. Stort tack för ditt svar! 

 

Med vänlig hälsning, Emil