Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

LW -60
UTFORSKARE

SIE-import till eEkonomi och att undvika dubbletter...

Jag har kikat i valen för SIE-import och -export i eEkonomi och har en fråga:

Jag har en kund jag hjälper. Kunden sitter i ett annat sytem, men kan exportera SIE-filer till mig. 

När jag tittar i eEkonomis egen SIE-hantering, har jag inga val (vilket jag är förvånad över) att importera eller exportera mellan vissa datumintervall, enbart inom en viss verifikationsserie, eller de olika SIE-varianterna (1 - 4).

Fråga:

Ponera att jag nu får en SIE-fil av det företaget och deras system fungerar likadant (ingen kontroll över SIE-filer) och att SIE-filens data är fram till 31/3, säger vi. Vad händer om jag nästa månad, får en ny SIE-fil med även månaden april dokumenterad?

• Kommer då Visma eEkonomi att lägga in allt från januari till april, så att verifikaten från januari till mars blir dubbla?
  • Om det går in dubbelt, går detta i så fall att justera ifall jag öppnar SIE-filen och justerar på något sätt och hur hittar jag i så fall en beskrivning över det?

Mvh Lena

4 SVAR 4
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej @LW -60!

Tack för din fråga! Vårt program kommer att känna av om du försöker läsa in samma verifikationer två gånger. Du får upp en varning/spärr om detta. 
Jag hoppas att din kund kan välja ett datumintervall vid export, men om det inte skulle gå tänker jag att det bör funka att justera direkt i SIE-filen. Testa i så fall att öppna den med Anteckningar på datorn och bara radera det intervall som inte ska vara med. 

/Ebba

Tack snälla för snabbt svar!

Kankske vi kan få se nångång i framtiden att eEkonomi kan hantera  alla typer av SIE-filer och att man kan få ut dessa (samt importera) inom intervall. Jag håller tummarna!

Mvh Lena

Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

😀 Håller med! Du känner säkert till var du kan lämna förbättringsförslag i programmet men desto fler som önskar en funktion desto större chans att det genomförs. Förbättringsförslag lämnas inne i ditt program via Feedback och förslag nere till vänster. 

Ha en fortsatt fin torsdag!
/Ebba

Yes, jag lämnade förbättringsförslaget igår, ihop med en eller två förslag till  förutom SIE-hanteringen   😀