Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anna i Väst
MEDLEM

Saknar signeringsrättigheter

Hej!

Jag håller på att lära mig inom VISMA eEkonomi. När jag tar emot och attesterar en konterad faktura samt skickar den, får jag INTE upp texten "Du har en betalningsfil att signera". Jag kan alltså inte signera betalningen. 

Under Inställningar - Behörigheter har jag synligen samma behörighet som en annan i vår BRF. Han kan signera, men inte jag. Ska man ändra på något mer ställe?

mvh

Anna

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Anna i Väst 

Tack för att du skriver din fråga i forumet. 

 

När jag tittar i våra system så ser det ut som om du har behörighet "användare" medan det i din förening finns tre "administratörer".  Be personen som idag kan signera att lägga till även dig som administratör så bör även du kunna signera i Visma eEkonomi sedan. 

 

I filmen Byt administratör på vismaspcs.se berättar min kollega Johan hur man går tillväga för att lägga till dig som administratör. 

 

Har du följdfrågor eller funderingar hjälper vi dig gärna. 

//Tinna

Hej igen och tack för ditt svar! 

Jag har nu blivit tillagd som administratör, men jag får fortfarande inte upp texten "Du har en betalningsfil att signera". De fakturor jag har under fliken Obetalda leverantörsfakturor kom visserligen in i systemet innan jag blev tillagd som administratör, men det borde väl knappast spela ngn roll...

mvh

Anna

Hej @Anna i Väst!

 

Ser att du har blivit tillagd som administratör men för att få upp texten "Du har en betalningsfil att signera" behöver du även vara upplagd som administratör för bankkoppling också. Vad jag kan se är du endast användare där idag. På Mina tjänster så klickar du på företagsnamnet uppe till höger och sedan Användare och tjänster. Därefter klickar du på din användare och till höger under Kompletterande tjänster ändrar du från användare till administratör på Bankkoppling. 

 

Ha det gott!

// Anton

Tack så mkt! Nu fungerar det.

mvh

Anna