Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Gunilla-57
UTFORSKARE

Signering med bankkoppling av leverantörsfaktura SEB

Har problem att leverantörsfakturan ligger kvar med texten " betalning väntar på signering"?

Hur löser man detta?

//Gunilla

9 SVAR 9

Hej!

 

Det låter som att du har fel behörighet på Bankkopplingen. Ska försöka förklara:

 

Gå till Mina tjänster på menyn uppe till vänster (pilen bredvid Visma eEkonomi Smart) och sedan Användare och tjänster under fliken uppe till höger. Klicka sedan på Visa tjänster som står precis ovanför alla användarna. Om du tittat på dig själv och bläddrar till höger tills du kommer till Bankkoppling. Där ska det stå att du är Administratör och inte Användare.

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Hej! Tack för återkopplingen.

Jag har gått igenom dina instruktioner och kommit fram till att jag står som administratör.

Hur går jag vidare?

Mvh

Gunilla

 

Kan det vara så att du ska signera i banken? Man kan ha lite olika upplägg där och det kan vara så att du fyllt i att du vill signera i banken?

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Men i så fall skulle väl fakturan ligga på banken att signera vilket den inte gör.

Det kommer bara upp skicka när jag trycker på exportera, sedan händer inget mer.

Jag får manuellt gå in på banken och lägga in fakturan och betala.

Detta måste vara något fel, de ligger kvar under leverantörsfakturor och väntar på signering.

Mvh

Gunilla

Ja, ring supporten så att de hjälper dig att få till detta korrekt. Annars kommer detta bara ligga kvar och spöka även när det är betalt och klart!

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Ja det har jag försökt, men de hänvisar till banken!

Mvh

Gunilla

Tror att det är Visma som måste hjälpa dig att rensa bort det gamla. Det kan vara att man gjort fel i början och sen ligger det kvar och hindrar nya filer. Har du kontakt med en redovisningskonsult? Ibland kan det vara lättare att de ringer supporten och reder ut 🙂

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Hej!

Jag sköter detta för en kunds räkning.

Jag har varit i kontakt med banken och där ligger det rätt.

De har nu skickat en ny aktiveringsfil till Visma som skulle ta 2-3 dagar innan det var klart.

Får se om det hjälper. jag var i kontakt med Visma support  nu på morgonen och de hänvisade till banken .

Detta verkar att vara som att dra det i långbänk.

Mvh

Gunilla

Hej! Tack!

Problemet löstes av support. Problemet var som du skrev ovan att jag skulle vara administratör även för klienten och inte användare. Supporten rensade de filer som låg fel.

Mvh

Gunilla