Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sir Thomas
UTFORSKARE

Skapa PDF Faktura

Nu har ni gjort något bara för att jävlas!

Tidigare när man skapade en PDF- faktura kom det en fråga om man ville skriva ut fakturan till mappen hämtade filer!

Nu kommer det upp en Notifieringar Fälten för ROT/RUT och grön teknik på kunden N N har uppdaterats med nya uppgifter. och ingen PDF laddas ned. 

Vilket innebär att man måste söka upp kunden öppna upp kunden som man skapat en PDF faktura och manuellt skriva ut PDF till hämtade filer

Detta innebär åtskilliga mycket många timmar extra tid för mig att skicka alla fakturor. 

Man blir förbannad ska byta bokföringsprogram, bättring 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

 

Det har nyligen tillkommit en funktion i Visma eEkonomi där man kan skriva in uppgifter för ROT/RUT på kundkortet. Om man sedan skriver in andra uppgifter än de som står på kundkortet, så kommer uppgifterna att uppdateras med det man skrivit in på fakturan. 

 

Jag har tolkat dig som det är denna notisen som du menar dyker upp istället för notis om PDF. Om du dock klickar på notisfältet så kommer du se att det finns ytterligare en notis för själva fakturan och då kan du klicka här istället för att gå in på fakturan och skriva ut den. 

 

Det här är dock något som endast gäller för ROT/RUT fakturor och om du inte har någon information kring detta på kundkortet eller om det inte stämmer överens med det som du skrivit in på fakturan.

 

Det är inget fel utan det är såhär det är tänkt att vara. Dock är vi självklart måna om att våra kunder ska vara nöjda med funktionerna i programmet och om du önskar ändra prioriteringen på notiserna är du välkommen att lägga ett önskemål direkt till våra programutvecklare. 

 

I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 

 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet

//Tinna

Hej alla våra kunder har tydligen fått uppdatering av kundkortet för RUT.

Den informationen om uppdaterad kundkortet  är meningslös och av inget intresse då RUT är mot personnr vilket inte aldrig ändrats.

Denna månad tog det ca 5 timmar längre att skicka 150 fakturor till våra kunder 

därav frustrationen med 7 extra klick för varje faktura.

Var kan jag skicka fakturan för våran extra tid ? 5h* 1000 kr/h =  5000kr

Hanna Bergqvist
CONTENT PRODUCER

Hej @Sir Thomas 

Vi har hittat ett fel gällande notiserna i programmet som gör att notiser ibland visas felaktigt vid skapandet av fakturor för befintliga kunder. Vi håller på att åtgärda det här och kommer i samband med detta även se över hur funktionen fungerar. Detta kommer minska antalet notiser för er i eEkonomi. 


För nya kunder i programmet, som inte har information kring ROT/RUT på kundkortet, kommer det fortfarande dyka upp en notis vid skapandet av fakturor för husarbete. Detta för att underlätta skapandet av framtida fakturor.

Som min kollega Tinna nämnde går det att skicka in ett önskemål kring förändringar i eEkonomi som når våra programutvecklare. Om det är några förbättringar som du ser bör implementeras tar vi tacksamt emot detta. 

/ Hanna B