Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skicka betalningsfil (levbetalningar) till Handelsbanken?

Hej!

Har en kund där vi precis tagit över betalningarna, i dagsläget manuellt. Vill ju hellre skicka fil direkt från Visma men när jag försöker söka på info står det att det är ngt speciellt samarbete just med Handelsbanken. Vart hittar jag instruktion för hur jag går tillväga för att ställa in det? (kund är OK med att kostnad tillkommer från Handelsbanken). Jag vill helst inte ha bankkoppling utan bara kunna skapa en fil, logga in i Handelsbanken, ladda upp filen och godkänna den, har fungerat utan krångel med både BL och Hogia så bör väl gå på något sätt i Visma också, lyckas bara inte lista hur hur man ställer in det? 🙂 

4 SVAR 4
AnnicaL
CHAMPION

Klart du ska använda betalningsfiler!

Gå till Inställningar / Företagsinställningar / fliken Faktureringsuppgifter. Nere till vänster finns det en ruta att bocka i: Använd betalningsfil för utgående betalningar. 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

 

Det finns ingen sådan ruta att bocka i, de rutorna som finns att bocka i är tillåt redigering av leverantörsfakturor samt visa debet och kredit på leverantörsfakturor 😞 

 

 

Då förstår jag att du inte hittade inställningen. Jag misstänker att det är versionen av eEkonomi som behöver ändras - jag kör Pro och där finns den rutan att bocka i - kolla med supporten eller försäljningsavdelningen.  

Hej @Fd medlem, 

Dessvärre finns funktionen inte tillgänglig för just Handelsbanken, utan det är en bankkoppling som krävs för att det ska fungera. Med en bankkoppling skickas leverantörsfakturan automatiskt till banken inom 10 minuter efter att den bokförts men du kan även ställa in så att du själv väljer vilka leverantörsfakturor som ska skicka över, och när 🙂 

Marielle W
~Content producer, Visma eEkonomi~