Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Rasmus E
MEDLEM

Skicka fakturor via mail och brev

Angående skicka fakturor, om jag väljer att göra ett utskick av fakturor till en hel kundgrupp, och vissa har en mailadress inlagt, och vissa inte, då vill jag ju att de som har mail ska få den på mail, och de som inte har ska få det via brev. Hur fungerar det?
Tänkte att det är bäst att kolla det innan jag provar.

4 SVAR 4
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Rasmus E!

 

När du arbetar med fakturor under Försäljning - Kundfakturor - Utkast så kan du fakturera olika kunder samtidigt. Om du går in under Hantera flera fakturautkast så kan du under Åtgärder styra hur du vill skicka fakturan till dina kunder, där har du möjlighet att styra de olika sätten du skickar fakturorna på.

 

Jag hoppas att detta kunde hjäpa dig med din fråga, återkom gärna om något känns oklart.
Önskar dig en fin dag!
/Tinne

Rasmus E
MEDLEM

Ok.

 

Hur skapar jag flera utkast samtidigt från en kundgrupp?
Skapar man en faktura till en kund kan man välja spara utkast, men inte om man valt en grupp.

Dock märkte jag nu att man kommer till en ruta "skapa flera fakturor" som är ungefär som hantera flera utkast. Så då kanske det blir samma sak? Jag var lite orolig för att alla fakturor bara skulle gå iväg när man klickar på skapa fakturor, och det är ju lite jobbigt om det går iväg flera hundra direkt av misstag... Men det verkar inte vara så? 

Har jag fattat det rätt att den rutan alltid dyker upp när man klickar på skapa fakturor efter att ha valt flera i en kundgrupp?

Hej @Rasmus E 

Om du fakturerar samma typ av artiklar och tjänster till en mängd olika kunder kan du skapa en faktura som du skickar till flera kunder. I hjälpavsnittet Skapa flera fakturor kan du läsa mer om hur detta fungerar. Dock är det inte möjligt att spara fakturor som utkast när du skapar flera fakturor på det här viset.

Däremot får du när du klickar på Skapa fakturor upp en ruta där du gör urval för hur fakturorna ska skickas. Det går att göra egna anpassningar på ett smidigt sätt precis så som du beskriver det.

 

Har du följdfrågor kring detta är du välkommen att höra av dig till supporten så hjälper vi dig gärna i den kanalen istället. 

Ha en fin eftermiddag! 

//Tinna

Hej.

Låter som att det kommer funka bra. Var bara lite orolig för att trycka på Skapa fakturor, rädd att de skulle gå iväg. Men får man den möjligheten att kolla genom att så där så är det nog inga problem.

Tackar!