Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skulder och tillgångar balanserar inte - eEkonomi

Jag ska för första gången göra årsredovisning för ett AB. Har lyckats skapa deklaration om den nu är rätt. Årsredovisningen säger att mina skulder och intäcker inte är balanserade. Hur gör jag det..ja det är fler saker som eget fritt kapital...vem vill hjälpa mig?
1 SVAR 1
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej!

Har du avslutat året i eEkonomi och gått genom årsavstämningen som du hittar under Bokföring - Årsavstämning? Om du inte gjort det, rekommenderar jag att du börjar där för att säkerställa att det som ska göras inför deklarationen är gjort.

Om du gjort det så börja med att kika så det inte är någon öresavrundning som ställer till det. Årsredovisningen ska alltid ska vara i hela tal och därför avrundas beloppen på balansräkningen. Det kan då uppstå en öresavrundning mellan tillgångs- och skuldsidan. Under Årsredovisning – Allmänna uppgifter finns en del för avrundningsdifferens. Här väljer du var du vill att programmet ska göra avrundningen. Det ligger standardval som man vanligtvis avrundar på, har du gjort någon ändring här? 

Har du inte gjort det rekommenderar jag att du börjar med att låsa upp deklarationen under fliken Inlämning. Avmarkera rutan Lås deklaration. Gå sedan till fliken Bokföringsvärden och klicka på Hämta bokföringsvärden. På så vi säkerställer vi att de faktiskt värdena från eEkonomi finns att jobba med när du gör deklarationen och årsredovisningen. Skapa om deklarationen och skapa sedan årsredovisningen. Får du samma felmeddelande?

Återkom om det inte löser sig så kikar vi vidare!

/Moa