Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MatsEngström
MEDLEM

Sortering i standardrapporter

Varför gör ni det inte möjligt att sortera resultaträkning och saldobalans på projekt och resultatenhet?

Gärna i formen from - t o m. Brytning och summering för varje begrepp.

 

6 SVAR 6
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @MatsEngström!

 

När det gäller resultaträkningen så har du möjlighet att sortera på både resultatenhet och projekt:

 

Saldolistan är utformad för att se saldon på specifika konton, vilket är orsaken till att vi har begränsat att kunna ta med resultatenhet och projekt.

Du får gärna lägga in detta som ett önskemål till oss via Feedback & förslag längst ner till vänster till ditt program.

 

Har jag uppfattat dig rätt eller var det någon annan typ av sortering du tänkte på för resultaträkningen? Återkom gärna isåfall.

 

Önskar dig en fin helg och varmt välkommen tillbaka till forumet!

/Tinne

MatsEngström
MEDLEM

Ser att det finns nu och att fler rapporter än resultat har förändrats. Lekte med resultaträkningen i Onsdags och då fanns inte detta.

 

MatsEngström
MEDLEM

Ett tips bara, strunta i att skriva ut konton med 0 i belopp när man väljer att selektera/sortera på projekt och resultatenhet, alternativt ha en flagga för om vill det eller inte.

MatsEngström
MEDLEM

En fråga, skulle budget kunna läggas till i Resultaträkningen?

MatsEngström
MEDLEM

Ursäkta om jag är påstridig men jag har ganska vida referensramar efter att ha jobbat hela livet med stora affärssystem(Movex, Amacs, M3)

Vet att detta skall vara enkelt och lätt men det får ju inte bli fattigt. Rapporter skippar ju dom flesta leverantörer utan erbjuder istället ODBC kopplingar så att kunden kan fixa allt i Excel eller Power BI tex. Finns ingen anledning att skapa rapportgeneratorer.

Etta antal basala standardrapporter för dom som inte är intresserade, eller kan dribbla, samt en generell och bred uppkoppling mot databasen för dom vill mer.

  

Hej MatsEngström!

 

Vi ser det du skriver och vill gärna prata mer med dig om detta. Jag har därför bett min kollega ta kontakt med dig så att ni kan bolla detta över telefon. Du kommer höra från oss under kommande dagar, jag hoppas det funkar för dig.

 

Önskar dig en fin måndag!

/Tinne