Ringde precis till er support då jag behövde hjälp med att ta bort 277 transaktioner som jag felaktigt importerat. Ert råd blev att klicka på starta om företaget.
Hade jag inte varit erfaren och varit med om att medarbetare tidigare klickat där - då kanske jag hade följt era råd.
Varför ger ni ens rådet att "starta om företaget" - det innebär att man tar bort ALLT för företaget.
I det här fallet 5 års transaktioner och all historik.
Så varför har ni ens den livsfarliga knappen som ALLA kan lätt klicka på och ta bort all historik mm?
Varför kan man i de fall det skulle krävas att man nollställer hela bolaget - DÅ borde man istället tvingas ringa till supporten.
Varför har ni ingen funktion för att ta bort felaktiga importer? I det här fallet är det oerhört enkelt att se att det är 277 transaktioner i en egen nummerserie som borde tas bort.
Jag har själv hittat en lösning genom att ändra i SIE filen och göra allt med omvända tecken och sen importera en fil som vänder bort den första filen.
Löst! Gå till lösning.
Hej @Jonny Boström MoveByNumbers
Tack för att du kontaktar oss och förlåt för sent svar. Jag har idag fått följande information från våra produktspecialister.
Ingen möjlighet att ångra en SIE-filimport:
Likt Visma Administration har Visma eEkonomi inte en funktion för att ångra import av en SIE-fil. Detta är inte implementerat i produkten. Vi förstår att fel kan uppstå vid import av filer, men en sådan funktionalitet har ännu inte utvecklats. Du är välkommen att lämna detta som ett önskemål för framtida förbättringar via Feedback och förslag.
Angående knappen för omstart av företag:
Knappen för att "starta om företaget" är placerad i systemet för att kunna erbjuda användare möjligheten att rensa all information och börja om. Vi förstår din oro, och vill försäkra dig om att det finns flera skyddsmekanismer på plats:
Vid användning av omstartsfunktionen framgår tydlig information om konsekvenserna.
Funktionen är skyddad med hjälp av lösenordskrav, vilket gör att det är svårt att oavsiktligt utföra en omstart. Att ta bort denna knapp är dessvärre inte möjligt då den fyller en viktig funktion.
Korrigering av felaktiga importer:
Det finns för närvarande ingen specifik funktion för att ta bort felaktigt importerade transaktioner. Vi uppskattar din återkoppling och att du delat din lösning med SIE-filer och omvända tecken. Din metod kan vara användbar för andra som stött på liknande problem.
Vi beklagar att du upplevt missförstånd i kommunikationen med vår support.
/Tinna
Hej,
Jag har fortfarande svårt att förstå att det ska vara så enkelt att ta bort hela företaget och all historik.
Är verkligen den funktionen så efterfrågad så att det motiverar att vem som helst kan radera allt, få upp en varningsruta man inte läser och sen är det kört.
Varför inte:
1) ta bort knappen från inställningarna och man får ringa till suporten som hjälper till att radera allt.'
2) döp om det förvillande begreppet "starta om bolaget" - som indikerar att det är någon typ av mjukstart där man rensar lite tempfiler.
Varför inte döpa om till "Radering av hela företag för att lägga in allt på nytt"
Jag har som sagt själv lämnat över två fd kunder till nya byråer som båda har ringt till mig och undrar varför det är tomt i Visma eEkonomi.
Tack och lov hade vi skrivit ut behandlingshistorik, RR, BR, HB och allt vi kunde komma på - så vi kunde visa dem att det var fullt med data när vi lämnade ifrån oss uppdraget. Och NEJ - det gick inte för Visma att hjälpa dem att läsa in allt igen.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.