Hej,
Har en kund i utlandet som av någon anledning inte kan betala det avrundade beloppet medan mina svenska kunder aldrig har problem med det.
Konsekvensen är att deras betalningar alltid måste matchas manuellt mot fakturan vilket medför extra administration.
Det är lite otympligt att behöva ändra på inställningen för öresavrundning på "företagsnivå" varje gång jag ska fakturera den specifika kunden.
Därav frågan: Går det på något sätt att styra öresavrundning på kundnivå?
Tack på förhand
MVH
Hej @BNCABBNR!
Jag har tittat på detta och skulle verligen vilja hitta en workaround som kan ta bort extrajobbet för dig, men i dagsläget finns det dessvärre bara öresavrundning på företagsnivå. Det innebär att du behöver fortsätta arbeta som du gör idag. Däremot så vill jag rekommendera att du skickar in detta som ett önskemål till oss, då lyfts det upp hos våra produktutvecklare för utvärdering.
Du skickar in önskemålen via knappen Feedback & Förslag längst ner till vänster på Startsidan i Visma eEkonomi.
Återkom gärna om du har några andra funderingar.
Hoppas att du får en fin helg!
/Tinne
Hej,
Tack för snabbt svar.
Har skickat in ett önskemål.
MVH
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.