Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Svensk Leverantör med Utlandsbetalning går inte att registrera

Vi har Microsoft som leverantör och de har nu börjat skicka sina fakturor från Microsoft AB i Sverige men normal momshantering. Men betalningen skall ske till utlandet (finns inga svenska BG/PG).

Jag kan inte se att det går att registrera en sådan leverantör. Så fort jag väljer att det är en Svensk leverantör "dör" möjligheten att välja utlandsbetalning och PG/BG krävs...

Ändrar jag och sätter land till Irland så blir ju momshanteringen felaktig på leverantörsfakturan.

Så hur gör jag för att registrera Leverantör/LevFaktura enligt bilden så det blir svensk moms, men utlandsbetalning?

 

SvLevUtlandsBetalning.png

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej KONAB64!

 

I dagsläget har vi tyvärr ingen funktion för att arbeta med svenska leverantörer med bank utomlands, men jag kommer att framföra det för utvärdering till vårt utvecklingsteam.

 

Jag har tagit fram en lösning för hur du kan arbeta runt detta och du får göra enligt följande:

Du får välja Irland som land på leverantören, det är för att du ska kunna göra en utlandsbetalning. När du sedan skapar upp leverantörsfakturan får du manuellt lägga in de rätta momskontona på leverantörsfakturan och inte de som programmet föreslår.

 

Återkom mer än gärna du har fler funderingar eller om något känns oklart så hjälper vi dig!

Ha en fin måndag!

/Tinne

 

18 Kvadrat AB
UTFORSKARE

Detta behöver ni åtgärda, för om jag förstår det rätt så får inte utländska företag ha bankkonto i Sverige längre. De fakturerar i SEK men med utlandsbetalning. Hur göra?

Hej @18 Kvadrat AB 

 

Jag har besvarat din fråga i den andra tråden du svarade i, Betala utländsk leverantör i SEK.

 

Ha en fin dag! 

// Anton