Hej.
Använder Visma eEkonomi Smart och har stött på vad jag anser är ett problem och jag hittar ingen egen lösning, jag har enskild firma och använder mig av kontantmetoden med kvartalsvis momsperiod.
Nu 2024-12-31 gjordes ett inköp och detta drogs preliminärt från kontot vi köptillfället, banken tog dock datumet 2025-01-03 som bokföringsdatum då helg inföll. Har koppling till banken i programmet så Visma importerade bankens datum. Detta medför att jag inte kan Matcha inköpet på år 2024.
Provade att bokföra detta med tanke på att kunna justera datumet på verifikationen men programmet är oförlåtande och medger inte att ändra datumet.
Hur går man tillväga för att få detta inköp in på 2024? Jag har för avsikt att fortlöpnde använda Transaktionsdatum i min bokföring.
Löst! Gå till lösning.
Hej @Username
Jag förstår ditt problem med transaktionsdatumet och att det är viktigt för dig att bokföra detta inköp i 2024. För att lösa detta behöver vi göra vissa justeringar i systemet, så att du kan lägga till transaktionen i det önskade bokföringsåret.
Vänligen kontakta vår support så hjälper vi dig i den kanalen istället.
Hej.
Tack för hjälpen, då får jag höra av mig till supporten.
Mvh
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.