Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

claesN59
MEDLEM

Uppackning av återrapport kundbetalningar fungerar inte handelsbanken?

eekonomi packar inte upp de olika inbetalningarna i återrapporteringsfilen? Hade tidigare adm 500, där funkade det? Är det något tillfälligt fel? 

7 SVAR 7
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @claesN59 

Välkommen som ny forummedlem. 

 

Vad jag kan se i våra loggar så har du en aktiv bankkoppling. Med aktiv bankkoppling får du automatiskt bankkontoutdraget inläst av Visma eEkonomi Smart med samma detaljnivå som en import av transaktionsfilen ger.

Om du har bankkoppling så behöver du inte längre använda dig av återrapporteringsfiler eftersom dina transaktioner ska komma in uppackade och klara i Visma eEkonomi under Kassa och Bankhändelser. 

Läs gärna mer i hjälpavsnittet Matcha bankhändelser

 

Om du ändå får in klumpsummor i Kassa och Bankhändelser behöver du kontakta supporten så får vi felsöka tillsammans med dig. 

 

Ha en fortsatt fin dag och välkommen tillbaka till forumet. 

//Tinna

claesN59
MEDLEM

händelsen blir inläst som en ny bankhändelse men bara som en klumpsumma. Jag chattade med er support igår och de sa att det var banken som skulle ändra på sina inställningar. Har kontaktat HB men inte hört något ännu. När jag hade adm 500 gick det automatiskt trots att jag inte ens hade OCR då?  Ska det vara så här?

claesN59
MEDLEM

Filnamnet jag har registrerat hos HB heter XML ISO20022 CAMT053 utökat kt    om det säger något?

claesN59
MEDLEM

Som ska skickas/integreras med Visma e-ekonomi alltså

Hej @claesN59 

Gör så att du höra av dig till supporten så ska vi kika på det tillsammans med dig. 

 

Välkommen att kontakta supporten

//Tinna

claesN59
MEDLEM

Banken ändrade något så nu funkar det.🙂

Härligt att höra och stort tack för att du återkopplade till oss. 

 

Trevlig helg!

//Tinna