Jag har stött på ett mycket irriterande problem i Visma e-ekonomi och skulle vilja skicka in problemet utan att behöva sitta i telefonkö...
Vet någon hur man gör det, hittar ingen väg in på hemsidan?
Problemet är att, om man använder visma scanner, så blir bilagan i jfif format ( en något utökad jpeg ) men man tillåter inte uppladdning av bilagor i jfif ( annat än via scanner)
Detta gör det omöjligt att hämta ut en bilaga på en verifikation och sedan bifoga den på en annan utan att migrera filen med lämplig verktyg... Det känns väldigt onödigt att man inte stöder nedladdning av filformat som man ändå använder internt mellan scanner och eekonomi
Hej @Bosse_20
För att vi ska kunna starta ett ärende och felsöka ditt problem behöver vi att du ringer vår grymma programsupport. Ring oss på nummer 0470-70 62 00.
Våra öppettider är:
Måndag - Torsdag: 09:00 - 16:30
Fredag: 09:00 - 16:00
Vi ser fram emot att hjälpa dig!
Supporten kanske är grym men då gäller det att få kontakt också...
"Din beräknade väntetid är mellan 1-2 timmar...."
Man kan bli uppringd men det funkar dåligt när man som jag sitter i 3-5 teamsmöten varje dag på kontorstid.
Jag skulle verkligen föredra en möjlighet till "asynkron" buggrapportering..
Hej igen @Bosse_20
Vi förstår att det kan vara svårt att ringa in när man har ett hektiskt schema med många möten.
För att vi ska kunna skapa ett ärende och påbörja felsökningen behöver vi dock att du ringer in till vår support. Det sällan är kö vid öppningstiden klockan 9, så det kan vara ett bra tillfälle att ringa in innan dina möten startar.
Vi vill alltid göra vårt bästa för att hjälpa dig och är tacksamma för din förståelse.
Välkommen att kontakta supporten.
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.