Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Daniel S
MEDLEM

Vid vilka tidpunkter uppdateras Visma eEkonomi (aktiv bankkoppling)

Hej!

Jag ser under kontoinställningar att det lästs in ett färskt kontoutdrag från banken, men i Visma ser det fortfarande ut som det gjorde i fredags. Det vill säga att lev fakturor står markerade som förfallna, trots att de betalats punktligt och banksaldot stämmer ju inte heller då.

När och hur synkas inläsningen från banken med eEkonomi?

 

2021-08-30 13_57_47-Window.gif

4 SVAR 4
Pacsac
CHAMPION

Normalt sker uppdatering på morgonen dagen efter, fredagens bankhändelser kommer på måndagen.

MEN senaste tiden har det varit "segt" d.v.s. uppdateringen har kommer på förmiddagen.

Det vore bra om denna överföring kom före kl 7 på morgonen så kunde man fixa detta på morgonen innan man drar iväg till sina kunder/klienter e.t.c.

 

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

Det finns inte någon exakt tid när händelserna importeras till programmet men vår ambitionen är att det ska läsas in på morgonen/förmiddagen. Händelserna läses in dagen efter att det skedde på banken, och fredagens händelser på måndag.

 

/Tinna

Hej!

Tack, då är det något som måste ha hakat sig.

Levfakturor som blev betalda förra torsdagen uppdaterades i Visma först idag! (Tisdag)

Likaså banksaldo mm..

Som ni kan se på den bifogade bilden ovan så fanns ett nytt inläst utdrag från banken i Visma igår, men inga uppdateringar i Visma förens idag

Jag fortsätter hålla ett öga på det så får vi se hur det utvecklar sig.

 

Med Vänliga Hälsningar

Daniel

Hej Daniel! 

Ja håll ett öga på det och är det inte löst imorgon fm så tar du kontakt med mina duktiga kollegor på supporten så får vi kolla på vad som hänt. 

 

Ha en fin kväll! /Tinna