Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Visma - Eekonomi - Läsversion

Hej!

 

Som jag har kunnat läsa mig till på erat forum och hjälptexter så om jag väljer att avsluta mitt visma eekonomi så kommer jag att få tillgång till min inloggning i 7 år till. Jag skulle bara önska några förtydligande angående detta:

 

- Fungerar läsversionen precis som den "vanliga versionen", förutom att man inte kan lägga till/ändra någon information? 

- Kommer jag att komma åt och se alla mina fakturor, bildunderlag mm?
- Om jag vill byta tillbaka till eekonomi igen, kan jag då bara starta ett nytt abonemang hos er och fortsätta där jag så att säga slutade tidigare med all historik osv?
Förstår att detta dock kräver att man laddar in verifikat mm som eventuellt gjorts utanför eekonomi under tiden man endast hade läsversionen.
- Kommer alla årens bokföring finnas kvar i 7 år eller kommer alla år äldre än 7 år att raderas ett efter ett?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

Precis som du skriver så fungerar läsversionen av Visma eEkonomi som den "vanliga versionen" förutom att man inte kan lägga till/ändra någon information.  Du kan skriva ut rapporter och exportera ut SIE-filer men du kan inte registrera något nytt i programmet men däremot kommer du att kunna se alla dina fakturor, bildunderlag med mera. 

Väljer du att avsluta ditt abonnemang hos oss och i framtiden fortsätta där du "slutade" så går detta också bra. Du kommer åt all information som det såg ut när du avslutade avtalet och precis som själv säger så kan du behöva komplettera med bokföring och annat som har skett efter du avslutade abonnemanget hos oss. 

 

På din sista fråga gällande om samtliga årens bokföring finns kvar i 7 år eller om vi raderar dem ett efter ett så är svaret - de kommer att finnas kvar. 

 

Hoppas att detta besvarade dina funderingar och läs gärna mer i programhjälpens avsnitt Säg upp ditt abonnemang

 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet

//Tinna