Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fourmore
UTFORSKARE

Visma eEkonomi Deklaration-tillägg "Balans- och resultaträkning är inte ifylld"

Hej, jag använder Visma eEkonomi tilläggstjänst för Deklaration. När jag är i programmet så förs inte balans- och resulträkningen över till deklarationsbilagorna så det står noll i raderna under flikarna för balans- och resulträkningen men i själva 'Skatteuträkningen' i samma program står resultatet med. När jag sen laddar upp filen till Skatteverket får jag dock ett felmeddelande att "Balans- och resultaträkning är inte ifylld". 

 

Går då tillbaka till Visma eEkonomi Deklaration och fyller manuellt i balans- och resulträkningen under flikarna nämnda ovan, men då står det sen dubbelt resultat under skatteuträkningen.

 

Gör jag något fel? Hur går jag tillväga för att lösa detta?

Mvh,

Fourmore

2 SVAR 2
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @Fourmore!

 

Jag skulle rekommendera att först och främst ångra resultatplaneringen och sedan välja den igen för att se om det fungerar bättre. Det gör du genom att klicka på Vald under Beräkna skatt - Resultat planering och sedan Välj igen. 

 

Vissa ärenden är svåra för oss att lösa i forumet. Om inte ovanstående lösningar hjälper dig behöver du kontakta mina duktiga kollegor på supporten för att få vidare hjälp. De kan koppla upp sig mot din skärm för att sedan kunna felsöka vidare.

 

Välkommen att kontakta supporten.
// Anton
 

Fourmore
UTFORSKARE

Tack för snabbt svar. Jag provar detta