Hej!
I samband med att den nya dataskyddsförordningen GDPR träder i kraft 25 maj 2018 uppdaterar Visma Användningsvillkoren för våra produkter och tjänster. Framförallt är det delarna i avtalet som handlar om dataskydd och integritet som har skrivits om för att harmonisera med den nya lagstiftningen. Detta är den direkta anledningen till att våra kunder får godkänna nytt avtal just nu.
Samtidigt så passar Visma också på att harmonisera Användningsvillkoren inom koncernen så att samma avtal gäller för de allra flesta produkter och tjänster som vi levererar. I och med att det är ett omskrivet avtal så blir detta den första versionen av det nya avtalet, men jag kan förstå att det kan tyckas lite märkligt när man redan är kund och har godkänt ett annat avtal tidigare.
Även om själva avtalet är omskrivet så är villkoren i stort sett desamma. Med undantag för de delar som handlar om behandling av data. Den delen i avtalet är omskriven för att harmonisera med GDPR och innebär ökad tydlighet kring vår hantering av din data och inte minst det ökade skydd för din data som den nya lagstiftningen innebär. Precis som tidigare så är Personuppgiftsbiträdesavtalet mellan dig som kund och Visma som Biträde inbyggt i avtalet.
Hi mitt_användarnamn,Jag fetmarkerade det jag tyckte var extra bra. Visserligen handlar det om "key updates" och "include", det står inte uttryckligen att det var det enda de ändrat på. Bättre än ingenting tycker jag som ändå bara förstår 90% av typisk avtalstext men som vill ha ett hum åtminstone. 🙂
At eBay, we strive to make our policies clear and our services easy to use. As part of that commitment, we’re announcing some changes to the eBay User Agreement.
Our updated User Agreement will take effect on June 21, 2018 for all users. The updated User Agreement was posted on eBay.com on May 22, 2018.
The key updates to the eBay User Agreement include updating language around selling fees and adding clarifying language around the Global Shipping Program.
Thank you for being a part of the eBay community.
Sincerely,
The eBay team
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.