Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

birgit68
UTFORSKARE

ångra leverantörsfaktura som skulle dragits av på tidigare tillgodo i kredit

har tillgodo hos en leverantör 

men la in fakturorna som vanligt efter samtal med volvo så skulle dessa justeras för vi skulle bli av med kredit beloppet självklart var det de 4 första fakturorna jag lagt in av 10 till volvo 

 

hur gör jag nu ?

har inte skickat dessa till bank ännu men de ligger under ej skickade till bank 

kommer inte upp ångra faktura under åtgärder kommer bara betala och periodisera 

är det för dessa ligger på vänt att skickas till bank ?

vill ju ångra dessa fakturor så jag kan lägga in att de skall dras på tillgodo beloppet 

 

Innehållet i tråden är verifierat av Visma Spcs 23-03-13

 

 

3 SVAR 3
AnnicaL
CHAMPION

Om du har en bokförd kreditnota bör du kvitta denna mot en eller flera av dessa nya fakturor - det är korrekt att bokföra fakturan i sin helhet men bara betala det belopp som verkligen ska betalas. Om du inte får valet att kvitta kan du nog göra en betalning mot tex konto 1799 på det belopp som ska kvittas bort, och då göra detta på både kreditnotan och fakturan. 

alla fyra fakturorna var små summor  valet kvitta kommer upp men då jag inte visste precis då att det var dessa fyra av tio fakturor som skulle kvittas hade jag redan börjat lägga in dessa 

så nu har jag ju inte detta alternativ val att göra inte heller under åtgärd ångra faktura 

 

AnnicaL
CHAMPION

Då är lösningen att göra manuella betalningar av fakturorna mot antingen kassakontot 1910 eller valfritt konto, samt av kreditnotan så att det går jämnt upp.