Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anna i Väst
MEDLEM

e-postadress för kund

Hej! 

 

En kund säger att de återkommande fakturorna skickas till hans jobb-email istället för till hans privata email (Visma eEkonomi pro) . I Försäljning - Kunder - NN - Grunduppgifter ligger emellertid numera hans privata email-adress inne. Varför skickar inte programmet fakturorna till den adress som ligger inne under E-postadress faktura?🤔

 

mvh
Anna

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Anna i Väst 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

När du ändrar kundens e-postadress, ska du få upp en informationsruta enlig bild nedan. Om du redan har rätt e-postadress inlagd i kundregistret, är ett tips att du ändrar en bokstav, sparar, och sedan ändrar tillbaka till den korrekta adressen och väljer "Uppdatera" innan du sparar igen. Då ska det bli korrekt e-postadress på den återkommande fakturan framöver. 

 

 

Får du inte upp rutan eller om du vill att vi kikar på det tillsammans så är du alltid välkommen att ringa vår kunniga support

 

Lycka till och hoppas vi ses i forumet snart igen.  

/Tinna

Hej!

 

Det kan vara fel adress som ligger kvar i mallen för den återkommande fakturan. Vi brukar behöva gå in på den återkommande fakturan och uppdatera kunden. Ibland brukar jag byta kund på den återkommande fakturan och sen byta tillbaka direkt så brukar den plocka upp igen från kundregistret.

 

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi AB
0522-650100