Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Eddie_D
MEDLEM

izettle kontering

Jag sitter och konterar izettle betalningar, och lägger upp kontant, swish och kort för sig.

 

Jag har lagt upp alla swish betalningar nu, och det är då:

1930 debet

1580 kredit

 

Nu har jag en koppling mellan izettle och eekonomi redan, så när jag nu ska bokföra alla kortbetalningar härnäst, kan jag göra detta månad för månad istället för att extrahera alla hundratals dagliga transaktioner mot mitt företagskonto?

 

En annan fråga är hur dom betalningarna ska se ut?

 

Som jag nämnde finns redan koppling mellan izettle och eekonomi, så det skapar ju alla dagsförsäljningar, och kortavgifter som jag betalat, så det innebär väl att alla konteringar för kort ska vara:

1930 debet

och 1580 kredit igen? Fast på vilken summa? Med eller utan avgift? Och hur gör jag när jag får tillbaka pengar från izettle för kortavgifter?

 

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 2022-09-16.

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Eddie_D! 

Tack för din fråga gällande iZettle. Förstår att det kan uppstå frågor kring integrationen samt hur det fungerar men kontering m.m så därav har vi skapat en youtubefilm Arbeta med iZettle och Visma eEkonomi. Där svara vi på dina frågor ovan, tex hur du ska tänka om du vill bokföra din försäljning månad för månad istället för dagliga transaktioner. 

För att förtydliga din sista fundering så ska du precis som du nämner kontera mellan ditt företagskonto och kontot du valt för fodran mot kortutgivare i dina inställningar. Summan ska då vara det belopp du har som transaktion på ditt företagskonto på ditt kontoutdrag på banken. 

Har du fortsatta funderingar så är du välkommen att återkomma till oss. 
Ha en fin eftermiddag! 🙂
/My