Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Advina
MEDLEM

kreditera faktura

Hej,

Jag har skickat en faktura och upptäckte två fel. För det första saknade fakturan moms registreringsnummer, och för det andra fanns en skillnad på timmar, vilket resulterade i en differens på 300 kr. Nu när jag försöker kreditera fakturan med rätt belopp, stöter jag på ett problem. Systemet meddelar att 'Fakturan överskrider det belopp som återstår att kreditera på den ursprungliga fakturan.' Hur kan jag lösa detta?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Advina 

 

Tack för att du hör av dig till oss. 

Det är aldrig roligt när det blir fel men vi ska hjälpa dig. 

 

Om fakturan inte är betald än, gör du enligt följande:
Ångra den felaktiga fakturan genom att välja Åtgärder - Ångra faktura i programmet. Detta kommer skapa en kreditfaktura som automatiskt kvittas mot originalfakturan.

 

Om fakturan är betald kan du följa beskrivningen under rubriken "Jag har en betald kundfaktura med ett felaktigt datum/artikel/belopp" i hjälpavsnittet

Vanliga problem och lösningar - försäljning.

 

Får du problem och vill att vi kikar på det så slå gärna en signal till supporten som vid behov kan koppla upp och kika i ditt program. 

 

Trevlig helg

/Tinna