Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

överföring mellan egna bankkonton - dålig matchning

Hej!

Fundering: hur kommer det sig att programmet aldrig kan "gissa" eller föreslå rätt vid överföring mellan egna bankkonton? Jag skriver alltid exakt samma sak i kommentarsfältet när jag gör dessa överföringar, men programmet föreslår alltid något annat (fakturor och andra överföringar är ju däremot ofta rätt matchade).

4 SVAR 4
Pacsac
CHAMPION

Och ännu sämre fungerar det vid överföring mellan egna konto om det ena kontot är ett valutakonto, då måste man gå in och ändra till utlandsbetalning...

Marielle Westberg
CONTENT PRODUCER

Hej @Fd medlem,

För att försäkra mig om att jag förstår vad du menar - är det när du väljer bokföringshändelsen Överföring mellan egna konton som du önskar att Visma eEkonomi föreslår tidigare använda konton? 🙂

Marielle W
~Content producer, Visma eEkonomi~
 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag menar att när jag kopierar in mitt kontoutdrag från banken under "Kassa och bankhändelser" kan ju programmet ofta själv matcha dessa händelser genom att lära sig hur jag gjort tidigare så att jag bara kan klicka på "Bokför". Detta händer dock aldrig för överföringar mellan egna konton trots att jag alltid skriver *exakt* samma sak i kommentarsfältet. Klickar jag på "Matcha" föreslår programmet dessutom alltid "Övrig insättning" - aldrig "Överföring mellan egna bankkonton" - trots att detta borde vara en lätt sak (?) att lära sig då dessa insättningar alltid har samma utseende?

Okej, då förstår jag! Precis som du säger så finns inte den funktionaliteten i Visma eEkonomi idag, men jag tar det vidare som ett önskemål och ber våra utvecklare kolla på det.

Marielle W
~Content producer, Visma eEkonomi~