Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MarieK
MEDLEM

Anteckningar

När man registrerar grunduppgifter på en kund finns ett fält som heter "Anteckningar".

Om man skriver anteckningar i det fältet vore det bra om det kommer upp i rutan "Kommentar" när man registrerar en order eller faktura.

Då kan man lägga in specialåtgärder som gäller bara för den kunden som man annars ska försöka komma ihåg manuellt. Vore också bra om det är i en avvikande färg och större storlek så man verkligen inte missar den informationen. 

4 SVAR 4
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @MarieK!

 

Om du har skrivit en anteckning på kunden under fliken grunduppgifter så kommer detta visas i sidopanelen till höger i arbetsbilden. Om du har gjort en anteckning på en kund visas det med en gul markering vid kundens namn i sidopanelen. När du drar muspekaren över namnet öppnas sidopanelen och du kan läsa anteckningen. Du kan se anteckningar för dina kunder i sidopanelen både i listläget och kortläget. Om du har skrivit en anteckning kan man ibland behöva stänga ned flikarna för Kunder och Kundfakturor/Order för att det ska uppdateras och synas i sidopanelen. 

 

Hoppas detta hjälper dig och jag önskar dig en fortsatt fin dag. 

// Anton

Kan man inte använda fältet "Kommentar" som kommer upp när man är inne på ORDER eller FAKTURA för att få in kundspecifik information?

Gärna i nån skarp färg!

 

Hej @MarieK 

Tack för att du skriver till oss i forumet. 

 

Du får gärna lämna detta som ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare av Visma Administration. 

 

I Visma Administration finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.  

 

 

Välkommen tillbaka till forumet framöver.

 

//Tinna

MarieK
MEDLEM

Det betyder att jag för varje order jag lägger in så måste jag gå in och kolla om det finns några anteckningar? Vore bättre om informationen kommer upp VÄL SYNLIG t ex i fältet "Kommentarer" i avvikande färg.