
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Åtgärden kunde inte slutföras eftersom det andra programmet är upptaget
Hej Går ej mata in lev fakturor låser sig och det kommer upp Åtgärden kunde inte slutföras eftersom det andra programmet är upptaget? Har inget mer program igång.
Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-04-26
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
1. Ta en säkerhetskopia av företaget INKLUSIVE systemsäkerhetskopia
2. Kör registervård
3. Testa mata in faktura
Om det fortfarande är problem kör Visma Assist och reparera databaser samt vid behov kör om programmet och reparera Visma Administration.
År det fortfarande problem är det bäst att kontakta supporten.
//Davor P
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
För att hjälpa dig på bästa sätt behöver jag lite mer info från dig. Vilken version av Administration 500 har du installerad? Har du programmet installerat i nätverksmiljö? Om ja så undrar jag ifall felmeddelande kommer på även på andra datorer? Prova även Davor P förslag och om det fortfarande inte hjälper så kontaktar du oss så ska vi se till att titta på det.
Ha en fortsatt fin dag!
/Kristina

- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Nån lösning på detta iom hjälp av supporten?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej ludde49!
Orsaken till att du får felmeddelandet kan bero på olika faktorer och är inte helt lätt att klargöra här. Nedan har jag skrivit ned de olika åtgärder som du kan testa att genomföra:
1. Omstart. Ligger man i en servermiljö eller har en integration med ett externt program behöver man starta om med jämna mellanrum, då det kan ligga filer kvar som stör.
2. Gör undantag i brandväggen. Kika gärna på vårt användartips Undantag i antivirusprogram/brandvägg för guidning.
3. Genomför alla windowsuppdateringar på alla datorer inklusive server.
3. Har du Visma Anläggningsregister kan du även behöva testa följande:
Gå in i Anläggningsregister och klicka på Arkiv - Företagsunderhåll - Utökad Integration med Visma Administration.
Är bolaget valt så kan ni välja Inget företag - Klicka okej och sen bläddra fram bolaget igen. Skulle inte detta hjälpa prova även att starta om servern.
Om problemet kvarstår är du varmt välkommen att kontakta våra duktiga kollegor på supporten så att de kan hjälpa dig felsöka i realtid. Förhoppningsvis fungerar stegen jag beskrivit i texten ovan för dig.
Önskar dig en fortsatt fin onsdag!
/Tinne
