Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Liselott Oldin
UTFORSKARE

AutoCollect, överlämna till kronofogden

Hej!

Vi har nu en kund som vi vill skicka till Kronofogden. Det är tre fakturor som förfallit. AutoCollect tillåter bara att man skickar in ett uppdrag åt gången. Betyder det att jag måste skicka varje faktura för sig? Och att man därmed också får betala 300:- per faktura? Eller hur gör man?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Liselott Oldin 

 

Det kostar inget att ansluta sig till tjänsten. Att skicka påminnelse och inkassokrav via tjänsten är kostnadsfritt för dig som har ett momsregistrerat företag. Skulle du välja att skicka ett ärende vidare till Kronofogden tillkommer en avgift som du får tillbaka om kunden betalar sin skuld.

 

Instruktioner för hur det fungerar, hur du kommer igång och mycket annat finns i hjälpavsnittet Detta är Visma AutoCollect

 

Kika på det och återkom om du vill ha hjälp. 

 

//Tinna

Jag fick inte svar på min fråga, så jag försöker igen.

Kunden som jag vill skicka till Kronofogden har tre obetalda fakturor hos oss.

Måste jag skicka tre uppdrag, d v s betala 300:- per faktura?

Hej @Liselott Oldin!

 

När du skickar iväg flera uppdrag till Kronofogden för samma kund under samma dag så kommer du debiteras endast 300 kr. Dessa 300 kr får du tillbaka sedan när kunden har betalat sin faktura. Om du däremot skickar fakturorna vidare till Kronofogden med några dagars mellanrum så behöva betala 300 kr per faktura. 

 

Ha en fortsatt fin dag!

// Anton