Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

AutoCollect reglera skuld mot kreditfaktura

Jag har skickat en kunds förfallna fakturor vidare till Autocollect för hantering. Nu har ett tidigare ärende gentemot samma kund inneburit att vi har skapat en kreditfaktura. Jag vill nu reglera kreditfakturan mot den skuld som finns hos autocollect. Hur gör jag detta på bästa sätt? Vill inte återkalla ärendet ifrån Autocollect eftersom kunden ska betala in kostnader och ränta utan mer hantera kreditfakturan som en betalning mot skulden på dagens datum. Tacksam för återkoppling

3 SVAR 3
Davor P1
CHAMPION

Går det inte att skicka kreditfakturan till Autocollect?

Om det fungerar bör de ju den vägen kunna dra av krediten från skulden samt ränta och övriga avgifter med automatik.

Har själv inte provat så det kan vara så att jag bara svamlar en massa goja.... 😉

Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

För att reglera skulden på det pågående uppdraget som finns i AutoCollect rekommenderar jag att du gör en direktbetalning på fakturan med det beloppet som kreditfakturan är på. På så sätt får Visma Collectors betalningsinformationen och reglerar skulden på det pågående uppdraget. Du behöver även göra en betalning på kreditfakturan med samma belopp så att det blir rätt i bokföringen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det funkade super. Tack för hjälpen!