Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Automatfördelning i leverantörsreskontran

Jag har automatfördelning på resultatenheter till alla bokförda kostnader. Hur gör jag för att kunna automatfördela även bokföringen i leverantörsreskontran? Vad jag kommit fram till är att jag måste bokföra journalen manuellt men det måste finnas ett enklare sätt.

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Automatfördelning används endast vid verifikationsregistrering. På leverantörsfakturor använder man konteringsmallar istället.

Du kan knyta en konteringsmall direkt till en leverantör i registret om du vill det. Då hamnar mallen på leverantörsfakturan så fort du plockar upp den leverantören. Sedan fyller du i totalbeloppet och de andra fälten som konteringsmallen innehåller, till exempel moms och frakt.

Det går även bra att använda resultatenheter på leverantörsfakturorna, på huvudnivå eller på radnivå. Lägger du in resultatenheten under fältet för förfallodatumet, huvudnivå, kommer den med på alla kontoraderna som du har tillåtit resultatenheter på. Gör du inte det kan du lägga till resultatenheter på varje rad, antingen manuellt eller direkt i konteringsmallen. Lägger du resultatenheten direkt i konteringsmallen kan du på förhand välja vilken resultatenhet som ska hamna på vilket konto och när du sedan använder den mallen blir det alltid så.

Du kan läsa mer om konteringsmallar via följande länk:
Konteringsmall vid registrering av leverantörsfakturor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur lägger man upp automatfördelning på resultatenheter på kostnadskonton? Får inte till det trots otaliga försök och otaliga kontakter med support och chatt! Tacksam om någon kan förklara enkelt!

Hej Nettan!

Vad är det exakt du vill ska göras med en automatfördelning på verifikation? Du kan se de exempel vi har för automatfördelningar i vår skrivna hjälp Och här kan du även ange resultatenheter på raderna. För att vi ska kunna hjälpa dig mer så måste vi veta exakt vad du vill ska ske.  

/Linnea

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har nu löst problemet på egen hand, då supporten inte ville hjälpa mig (vilket de senare bad om ursäkt för).