Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

A_ ITchefen
UTFORSKARE

Automatisk säkerhetskopiering?

Kan man få Admin 2000 att säkerhetskopiera automatiske en gång om dagen eller varje vecka?

11 SVAR 11

Den önskan har nog funnits lika länge som programmet. Men du kan ställa in så att programmet vid nedstängning ställer en fråga om säkerhetskopia skall göras. Då är det bara svara ja så görs det på en i förväg utvald plats. Vilket är nästan bättre än en schemalagd säkerhetskopia. På det här sättet så görs en säkerhetskopia bara när man faktiskt själv vill det då man vet att något är ändrat.... 

A_ ITchefen
UTFORSKARE

Tack... Var kan man hitta funktionen med att säkkop vid stängning? Letade några min på ställen jag tyckte var logiska men hittar den inte...
Är det bara mej som användare som den frågar då, eller alla på företaget oavsett behörigheter?

A_ ITchefen
UTFORSKARE

Och är det alla företag på ett bräde eller valfria?

Kollade och när man avslutar programmet så får man upp den frågan. Men man kan där välja att inte få den frågan nästa gång och gör man det så kommer den inte igen. Har alldeles för mig att den går att få tillbaks men får inte till det. Förhoppningsvis så kommer någon i supporten och hjälper till med det. Om jag nu har rätt... men det vore märkligt om man inte kan få tillbaks den funktionen som gör att säkerhetskopiering blir lättare...och vid rätt tillfälle. 

A_ ITchefen
UTFORSKARE

Då hoppas vi supporten svarar och även svarar på de andra frågorna:

Är det bara mej som användare som den frågar då, eller alla på företaget oavsett behörigheter?

Är det alla företag på ett bräde eller valfria?

Hej @A_ ITchefen!

 

Precis som @AccountantfromHell_singland skriver så kan du återaktivera påminnelsen för säkerhetskopieing av företaget. Det gör du under Arkiv - Företagsunderhåll - Aktivera avstängda varningar, då kommer rutan tillbaka när du avslutar programmet. Den rutan är per företag och visas oavsett vilken användare som är inne. Säkerhetskopian tas endast på det aktiva företaget, så min rekommendation är att ha påminnelsen aktiv för alla dina företag.

 

Återkom gärna om du har några fler frågor eller funderingar.

 

Önskar er båda en fin helg!

/Tinne

Testade detta, men får bara möjlighet att få påminnelse om att låsa period.. Inget om säkerhetskopiering fanns att boka i.

Hej @Christel9

 

Kan det vara så att du kan ha stängt av påminnelsen? Har du stängt av påminnelsen om säkerhetskopiering kan du aktivera den igen genom att gå in under Arkiv - Företagsunderhåll - Aktivera avstänga varningar.

 

 

Om inte detta hjälper dig får du gärna kontrollera med supporten som brukar ha kluriga lösningar på det mesta. 

 

Ha en fin dag!

//Tinna

Problemet var ju att detta val inte kommer upp för mig..

Men då är väl något fel, så då gäller supporten.

Testade precis det som Tinna skrev men det hjälpte inte, vilket är mysko... men ta ett snack med supporten. Dom är kanon.

Den finns inte som alternativ i 2022.1 Admin 2000 som jag kör...?

Och även om den gjorde det så ät det inget vi vill köra eftersom det drabbar alla användare, varje gång någon stänger av, så vi får fortsätta med en pling i outlook och manuell lösning....