Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Automatisk uppdatering eller uppdatering via uppdateringsknappen?

När man läser på vissa ställen så ska man kunna uppdatera Visma via uppdatera-knappen inne programmet, men det har aldrig fungerat. Varför finns dom där om det inte fungerar. Vi måste alltid gå till ladda ned sidan och uppdatera genom att ladda ned installationsfilen. (gäller i detta fall specifikt Visma lön och Visma Administration 1000). Nu såg vi i samband med uppdatering av Lön att det fanns en uppdaterad Visma Administration version 2018.4 där, men vi har bara 2017.0. 

4 SVAR 4
Davor P1
CHAMPION

Normalt kommer information om nya versioner på MIN SIDA fliken i programmet du använder. Efter lanseringen av SQL versionen av Administration har de tagit bort funktionen med automatiska uppdateringar i programmet.

Detta beror på att man ändå "alltid" måste stänga programmet för att det skall gå att uppdatera.

Jag rekommenderar alltid att hämta programmen via https://www.vismaonline.se och sparar ner filen på din dator.

Eftersom man alltid bör (snarare SKALL) göra säkerhetskopia av alla företag samt en systemsäkerhetskopia och registervård innan uppdateringen ser jag ingen mening att försöka göra detta i programmet......

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi har inte sett någon notis för uppdatering av Administration till version 2018.6, utan såg den bara på Ladda ned sidan då vi skulle uppdatera Lön. Innebär detta att vi inte ska uppdatera till Administration till 2018.6?

Jag rekommenderar att man (nästan) alltid kör med senaste versionen, framförallt om man har ett serviceavtal så man har rätt till uppdateringar.

Enda gången jag rekommenderar att man avvaktar är om man har en integrationslösning. I detta läge skall man alltid kontakta leverantören av integrationslösningen innan man drar igång en uppdatering eftersom det ibland kan vara så att leverantören inte har testat färdigt sitt program.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Går det inte att redigera inlägg i forumet!? Självklart menar jag Visma Administration 2018.6