Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Disponibel paketartikel

Hej

Precis bytt till Admin 2000 från E-ekonomi.

Orsak paketartikel i första hand.

Hittar till min förskräckelse inte någon funktion /rapport / kolumn som anger hur ånga av vald paketartikel som kan levereras. Dvs dvs räknar igenom strukturens disponibla saldon Uppifrån och ner.

Snälla - säg att det är jag som är blind!

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-10-10

5 SVAR 5
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

När det gäller ändringar i rapportgeneratorn är detta något nte har support på, däremot har vi våra duktiga partners som gärna hjälper till och du hittar mer information och kontaktuppgifter till våra partners och återförsäljare  på vår hemsida. 

 

Har vi någon annan användare som besitter kunskaper inom området eller som har några tips så är ni självklart välkomna att skriva i tråden också. 
Önskar dig en fortsatt fin dag! 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej och tack för svar.

 

Ni har ett system som hanterar paket / struktur artiklar. Visst - det är inte ett MPS, ingen behovsberäkning mm. Det är inte att vänta heller. Inte heller att paketartiklar ska kunna lagerhållas. Komplexiteten i ett sådant system skulle innebära en helt annan kostnadsnivå. Och för min del är Admin 2000 ´s lagerstruktur helt tillfredställande. Det är därför jag efer nogrannt utvärderande nyss valde detta system.

 

Men att inte enkelt kunna få en överblick av sitt disponibla saldo får anses som väldigt svagt. Har jobbat lite med databaser tidigare och inser att detta inte skulle vara speciellt svårt för er.

 

Kommer undersöka om jag kan skapa denna rapport själv. Finns det någon instruktion för rapportgeneratorn?

 

 

Hej! 

Jag förstår och blir glad att höra att Visma Administration 2000 verkar vara ett tillräckligt bra program för dig att använda. Ja, det finns instruktioner i vårt skrivna hjälpavsnitt om Rapportgeneratorn, där finns en hel del information och tips som jag hoppas kan hjälpa dig en bit på vägen och känner du att det blir för svårt så vet du att du kan få hjälp av våra partners. 


Ha en bra torsdag! 🙂 
/My 

Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej @olbj__!

 

Tyvärr finns i dagsläget ingen funktion för att se det disponibla lagerantalet inne i själva orderregistreringen för alla ingående artiklar med lagersaldon. Det du däremot kan göra, inifrån själva ordern i sig, är att stå på en ingående artikel och klicka på Kommando - Visa lagerreservationer. Du ska då kunna se det disponibla antalet för just den artikeln. En överblick över hela paketet får du om du är inne på strukturartikeln i artikelregistret och sedan väljer flik 4, Struktur. 

 

Jag undrar om ovan är något som skulle kunna vara behjälpligt i ditt arbete? Om inte så kan jag flytta över din fråga till vår idéflik här i Visma Administration så att vi kan kika på möjligheter för att implementera en funktion för att kunna se lagerantalet i själva orderregistreringen. 

 

Återkoppla gärna här i tråden om du vill att jag flyttar tråden eller om du har några fler frågor eller funderingar. 

 

Önskar dig en fin helg!

 

/Agnes 

 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂

Hej, visst är det lite lättare än att behöva gå via artikelregistret för att se disponibelt.

 

Jag skulle ändå tro att det är fler därute, som skulle ha nytta av kolumnen direkt i orderregistreringen... Flytta gärna till idéfliken.

 

Trevlig helg!