Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jonasx
MEDLEM

Dokumentmall ej vald.

Hej,

Visma Administration 2000, ett av företagen så fungerar det inte att skriva ut fakturor (normala fakturor, kontantnotor, etc ....). Jag kan välja filtreringen och trycka på Pdf-fil Det kommer då upp info hur många fakturor den hittar och jag väljer Ja på att fortsätta. Väljer vart den ska sparas och trycker på Spara. En popup, "Dokumentmall ej vald." kommer upp, trycker på OK och hela Visma Administration programmet stängs!

Om jag tittar på två företags mallar så är samma mallar valda. Det går att skriva ut från de andra företagen. Whats wrong?

Mvh

Jonas

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Jonasx 

Vanligen får man detta meddelande eftersom det inte finns någon fakturamall vald för det specifika företaget i Visma Administration 2000. För att åtgärda detta kan du kontrollera följande inställningar:
Gå till Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Mallar. Kontrollera att det finns en vald mall för fakturor.

Om det redan finns en vald mall men du fortfarande får upp felmeddelandet och programmet stängs ned, rekommenderar vi att du kontaktar vår support för vidare hjälp. Det är svårt att lösa detta via ett forum eftersom vi behöver se hur det ser ut hos dig för att kunna ge rätt stöd.

Ha en fin dag!