Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

En grupp-artikel med flera under-artiklar ?

Hej
Jag har en grupp-artikel som innehåller flera under-artiklar.

När vi lägger en order ser man tydligt underartiklarna med upp-åt-pilar, men när följesedeln printas ut är dess borta.

Går dessa att få fram eller göra så att det blir tydligt vid plock-sedel och på följesedeln till kunden ?

Tack på förhand, Peter

8 SVAR 8
Mikael 0
UTFORSKARE

Vid paketartikel går det endast automatiskt att dölja underartiklarna på t ex följesedeln. Jag kan manuellt sedan bocka ur huvudprodukten så den inte visas men ett manuellt flöde funkar inte då ordrar kommer via webshop och bara skrivs ut.

Därför skulle det vara önskvärt om det gick att dölja paketartikel, eller iaf dölja antal och ____ på följesedlarna på den raden

Går det att antingen lägga in pilarna på pappret, eller ännu bättre, ta bort antal om artikeln är en paketprodukt med if-satser
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Ingen har svarat på denna fråga, går den vidare till er på Visma personalen då ?

Mvh, Peter

De svarar när det har tid, ta det lugnt 🙂
Annika36
UTFORSKARE

Hej Peter

Jag antar att du vill ha med pilarna för att kunden/lagret ska förstå att det är de ingående detaljerna som utgör huvudpaketet.

En lösning kan vara att överst i strukturen lägga en textrad "bestående av:"

Det kan hjälpa så länge i alla fall.



Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Annika

Tack för ditt svar!

Men kan du bara beskriva, bifoga ett exempel på hur det skulle se ut ?

Så att jag förstår hur du menar ?

Peter
Annika36
UTFORSKARE

Gå in på en paketartikel i artikelregistret. Gå till flik 4. Struktur. Markera översta raden i strukturen. Klicka "Infoga rad". Klicka "Text/Artikel" så att du får en textrad. Skriv in det du vill att det ska stå; t.ex. Bestående av:  Se till att alla rader som du vill ha med på följesedeln är ibockade.

När du tar upp artkeln på en order och skriver ut följesedel kommer raden med "Bestående av:" att ligga direkt under paketartikelnumret följt av underartiklarna på raderna under.

Tänkte bifoga en utskrift av en följesedel men det går inte med PDF i detta forum och jag är ingen hejare på klipp-och-klistra.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Annika

Jag tror jag förstår...

Du får jätte gärna maila den till:
lager@ltg.se

Mvh, Peter
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Annika

Perfekt, svårare än så behöver det inte vara.

Tusen tack till ett bra tips.

Mvh, Peter