Hej
Jag har en grupp-artikel som innehåller flera under-artiklar.
När vi lägger en order ser man tydligt underartiklarna med upp-åt-pilar, men när följesedeln printas ut är dess borta.
Går dessa att få fram eller göra så att det blir tydligt vid plock-sedel och på följesedeln till kunden ?
Tack på förhand, Peter
Hej Peter
Jag antar att du vill ha med pilarna för att kunden/lagret ska förstå att det är de ingående detaljerna som utgör huvudpaketet.
En lösning kan vara att överst i strukturen lägga en textrad "bestående av:"
Det kan hjälpa så länge i alla fall.
Gå in på en paketartikel i artikelregistret. Gå till flik 4. Struktur. Markera översta raden i strukturen. Klicka "Infoga rad". Klicka "Text/Artikel" så att du får en textrad. Skriv in det du vill att det ska stå; t.ex. Bestående av: Se till att alla rader som du vill ha med på följesedeln är ibockade.
När du tar upp artkeln på en order och skriver ut följesedel kommer raden med "Bestående av:" att ligga direkt under paketartikelnumret följt av underartiklarna på raderna under.
Tänkte bifoga en utskrift av en följesedel men det går inte med PDF i detta forum och jag är ingen hejare på klipp-och-klistra.Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.