Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

ErikRönn
NY MEDLEM

Faktura markerad som betald - finns ändå kvar som kundfordring

Jag har en faktura som är markerad som betald i fakturamodulen, är markerad som journalförd. Trots detta finns den med som kundfordring vilket och den är ej med i inbetalningsjournalen. I inbetalningsmodulen finns den inte att välja. Kan någon berätta hur jag ska göra?

Mvh Erik

6 SVAR 6
Davor P1
CHAMPION

Hej @ErikRönn,

Förs är frågan ÄR fakturan betald, eller skall den vara kvar i reskontran?

Om du går in på själva fakturan, finns det någon rad för hur betalningen gjorts?

När du eventuellt skall göra betalningen kan det vara bra att ta en backup INNAN du försöker göra det jag föreslår.

Koppla loss reskontran från den automatiska överföringen till bokföringen (Arkiv-Företagsinställningar-bokföring-GRUNDUPPGIFTER) genom att bocka i BOKFÖR JOURNALER OCH MOMSRAPPORTER MANUELLT temporärt.

Gör betalningen av fakturan och skriv ut journalen. Nu har du korrigerat reskontran men inte rört bokföringen.

Om allt ser rätt ut nu ser du till att gå tillbaka under företagsinställningar och tar bort bocken för manuell hantering av journaler.

DavorP1_0-1731397903362.png

Hoppas detta löser ditt problem. Återkom annars så försöker jag hitta på något annat som kanske fungerar....

//Davor P

Tack för ditt svar.

Fakturan är betald. Jag prova ditt tips. Tack!

Mvh Erik

Davor P1
CHAMPION

Annars kan du prova köra en registerreparation innan dö testar mitt andra förslag.

Jag kommer inte åt att göra något med fakturan. I listvyn står den som betald. Den kommer inte med på inbetalningsjournalen och således uppdateras inte uppdateras konto 1940 heller. Den ligger fortfarande som en kundfordring. 

Registerreparationen löste det! Tack!

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @ErikRönn 

Välkommen som ny forummedlem. 

Här behöver du slå en signal till supporten så får vi kika på hur det ser ut i ditt program innan vi rådgör vidare med dig. 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna