Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

nicke_7
MEDLEM

Fakturautskrift via mail till alla enigt urval

Vi vill skriva ut alla fakturor under en dag via mail , jag ser bara att man kan välja skriva ut på papper och pdf finns det något annat  val för att skriva ut alla fakturor även de som är utskrivna.
MVH Nicklas

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det finns även att välja e-post

Tyvärr gäller det bara direkt utskriften,
min fråga gäller att skriva ut allt enligt ett urval på datum eller faktura nr
dvs om du har 100 fakturor en dag och vill maila alla samtidigt...

Det finns ett par olika vägar att gå för att få rätt på ditt dilemma. Hur du än vänder och vrider på steken MÅSTE du manuellt godkänna varje mail som skall skickas med faktura....

Jag rekommenderar följande "tågordning"

1. Vid behov gör en massuppdatering av kundregistret så att "alla markerade" får samma inställning.
2. Gå in på MASSUPPDATERA - 3 UTSKRIFTSVAL
3. Klicka i LÅS UPP på raden för FAKTURA
4. Ämdra till E-POST

De kunder som du inte har en mailadress upplagd för kommer systemet gnälla lite och be dig mata in en adress som bara gäller vid detta tillfälle. Vill du undvika detta får du gå igenom kundregistret och försäkra dig om att alla kunder har en fungerande adress.

Davor P

Tackar, låter som en bra ide men då får jag ändra varje gång vi ska skriva ut med papper, vi  skriver först ut med papper och sen har jag en ide att få ut information om att varor är på väg genom att skriva ut fakturor på mail.. Vi jobbar med 100-200st fakturor dagligen så det blir lite mycket manuellt arbete som det funkar idag.
Davor P1
CHAMPION

Jag misstänker att du i så fall får gå in på de fakturor som har statusen UTSKRIVEN och ta bort markeringen för att de är utskrivna.

Sen tror jag att du måste markera att du skall skicka dokumenten som E-post innan du försöker skriva ut dem igen.

//Davor P
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej!

Det finns en utskrift under Utskrifter - Offert/Order/Faktura  som heter Utskrivna fakturor. Denna går att ta ut till skrivare eller pdf och här kan du göra urval på datum, fakturanummer mm. 
Det kanske fungerar för dig att du har märkt fakturorna för att de ska skickas med epost och då först skickas iväg med epost. Och att du sedan använder denna utskriften för att få ut dem på papper. 

//Linnea