Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fakturamall vid husarbete vs vanliga fakturor

hej använder faktureringsmall för rot och husarbete men ibland har inte kunden rätt till någon rot. 

då slår programmet bakut och klagar på att jag inte fyllt i några uppgifter, för det kan jag inte då arbetet har utförts på en husvagn på en camping. vill inte byta faktureringsmall när detta händer. finns det något som jag gör fel eller något annat man kan göra för att slippa byta mall hela tiden?

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-10-10

4 SVAR 4
Thomas51
CHAMPION

När du skapar fakturan ska det inte vara någon bock i rutan för husarbete när det inte ska vara ROT-avdrag.

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja det förstår jag. Men programmet gnäller ändå att inga uppgifter är ifyllda på fastighetsbeteckning. 

Senast blev det syntax error när jag försökte göra en utskrift

 

Hej!

Om du, precis som @Thomas51 skriver, inte bockar i att din faktura innehåller husarbete så kommer programmet automatiskt att hantera din faktura som en "vanlig" faktura utan husarbete och rutan för fastighetsbeteckning syns inte i din arbetsbild. Använder du någon av våra standardutskriftsmallar så kommer programmet inte att ta med något som rör husarbeten sålänge du inte bockar i rutan "innehåller husarbete". . 

 

Vill du kika på hanteringen tillsammans med supporten så är du välkommen att kontakta mina duktiga kollegor och har du några följdfrågor till mig så är du alltid välkommen att höra av dig här i forumet. 

 

Ha en fin vecka! /Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hittade felet. Var något som hade hänt med mallen som jag kopierat och använde. Nu fungerar det problemfritt. 

Tack för all hjälp. 

Mvh Tim